22 Kasım 2008 Cumartesi

Fifa 2009 Hakkında Oyun Severlerin Yaptığı Yorumlar


İnternet üzerinde Fifa 2009 hakkında kullanıcıların dediklerini toparlamaya çalıştık. Sizler de görüşlerinizi yorum olarak gönderebilirsiniz.

* Fifa 2009'u açtığımda içimi ısıtan menüleri ilk izlenimimi olumlu yönde etkiledi. Güncel kadroların bulunması ve oyuncu ve takım güçlerinin gerçekçi olması da harika. Oynanabilirlik ve görsel ögelerin önceki yıllardan biraz daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Fifa 2009 çıktıktan hemen sonra bir çok eklenti ve yamanın çıkıyor olması da süper bir şey. Fifa 2009 orjinal ile Online oynamak gerçekten bir ayrıcalık. Özellikle 10vs10 seçeneği çok ilgimi çekti. Orjinal olmayan oyunda ise Multiplayer sayesinde bir çok Fifa kullanıcısıyla Hamachi veya Direct IP aracılığıyla kapışabilmeniz ve sık sık turnuvalar düzenlemesi de çok iyi. Fifa 2009'da yer alan genel ve özel hareketleri yapmak çok basit ve zahmetsiz. Fifa'nın diğer platformlardaki oyunları ise çok daha iyi konumda. Oyunda yer alan Modlar da gerçekten güzel. Kısaca Fifa ekolü devam ediyor.

* yeni bişey keşfedemedim ama Çim ve stadyum lar çok güzel Mesela kornerde kaleciyi çağırabiliyosunuz adam depar atıyo

* Artık shevchenko topların direkten dönmesinden kalecinin çelmesinden 2 defada vururken adamın topa kaymasından AYAĞININ BOŞA gitmesinden Yorulmuş bi vaziyette ELİNDE SONUNDA GOL ATTIM ULAN! der gibi bi yorgun yürüyüşü var seyircilere ELİNDEKİ ELDİVENLER HAVA SOĞUK O YÜZDEN VAR

* Grafikler Gayet İyi Yani AA İle Falan Oynuyorsanız Güzel Bir Görüntü Ortaya Çıkıyor. Dikkatimi Çeken Oyunu Dynamic Kameraya Alınca Çok Kaliteli Bir Görüntü Ortaya Çıkıyor ve Tam Anlamıyla Bir Next-Gen Olduğunu Gösteriyor. Topa Vuruşlar Güzelleşmiş Sert,İsabetli ve Şık Goller Oluyor. Oynanabilirlik Gerçekten Güzel Yani PS3 Modundaki Kadar Güzel Olmasada Gayet Güzel. Ortalar Tam İsabet Gidiyor A İle Defanstan Orta Yaptığınızda Adamınızın Önüne Düştüğünü Farkedeceksiniz. Kontroller FIFA Serilerine Göre Çok Değişik.Biraz İngilizceniz ve Bilginiz Varsa Kontrolleri Ayarlayabiliyorsunuz...

* Taktik seçenekleri hala sınırlı. Pes bunu senelerdir yapıyor ama Fifa bu sene bizi yine sabit taktiklere mahkum etti. İstediğim gibi yaptığım taktiklerle multiplayer fifa oynamayı hayal etmiştim ama başka bahara kaldı. Ayrıca şu meşhur uzun top olayı yine ve hatta eskisinden daha öldürücü bir darbe vuruyor atak oynayanlara. Defansı nekadar geri çekersen çek ilk uzun topta defansın arkasına forvet kaçabiliyor.Ve onu yakalamanız daha da zorlaştırılmış. Defans o kadar çok öne çıkıyor ki atak anında rakip yarı alanın 5-10 metre kadar ilerisine çıkabiliyorlar.Sonra hooop bir aşırtma uzun top, ve kaleciyle karşıkarşıya.Bu olaya bir çözüm getiremediler gitti.Hayır arkadaş ben defansa bir iki kişi çakılı bırakmak istiyorum belki neden bunu yapamıyorum? Simülasyon olduğu idia edilen bir oyun, bu kadar özgürlüğü kısıtlayıcı olmamalı bence.

* Arkadaşlar fifa 2009 da bu senekiyeniliklerden biri tabi orjinalde oyuncu güçleri canlı yani gerçekte oyuncunun o haftaki performansına göre oyunda oyuncunun gücünü güncelliyo o hafta kötü oynadıysa gücü düşüyo bu çok iyi olmuş bence. Birde maç sırasında aşağıda haberler geçiyo gerçek haberler alyazı şeklinde o haftaki gerçekteki liglerdeki skorlar geçiyo örneğin bu

hafta bolton 3-1 yendi o yazıyo. birde başta seçtiğiniz favori takımınızın lig detaylarıfalan çıkıyo gerçekteki. Örneğin ben beşiktaşı seçtim son haccettepe maşının skoru var önümüzdeki hafta kimle oynucak o yazıyo, Türkiye ligi puan durumu sarı ve kırmızı kart tablosu gol krallığı tablosu falan var. Ben bu özellikleri çok beğendim. İyi oyunlar, iyi eylenceler sizlere...

* bundan sonra benim içi fifa serisi tamamen bitmiştir.konami ye helal olsun valla.100 e katlar eas tu.bu kadar rezil bi oyun yok ya.hiç bir ilerleme yok yıllardır.pes oynacam bu senede.her yıl olduğu gibi.konami pc lere daha uyumlu oyun yapmış.bu sene dahada rezil durumlara düşecek eas.

* Arkadaşlar değerlemdirme yapılırken bir yerde hata yapılıyor. Ben xbox360'da oynuyorum fifa 09'u sizin burada yazdığınız hiçbir izleniöe katılmıyorum. Ağır bir pes bağımlısı olan ben ilk Fifa'yla bu kadar uzun süre oynadığımı hatırlıyorum. Bence bu değerlendirmeleri yeni nesil konsol ve pc olarak ikiye ayırmak lazım. Oyun tek kelimeyle kusursuz. Hakem etkileşimleri inanılmaz(ki bir çok arkadaş hakemler mal gibi duruyor demiş alakası yok) Tek handikapı çok uzaktan çekilen şutlarda top bazen balon gibi gidiyor. Ama oyun o kadar iyiki zerre kadar rahatsız etmiyor. Pc'de fifayı hiç oynamadım ama bu yazdıklarınıza inanamıyorum. EA'yi pc'ye önem vermemekle eleştirebiliriz anladığım kadarıyla.

* değerli arkadaşlar fifa09'u aldım ve oynadım...fifa09'un fifa08 den oynanabilirlik bakımından pek fazla farkı yok. özellikle top etkileşimleriyle hiç oynamamışlar 08den kopya sizin anlıycanız... ayrıca top her sahada sanki su birikintisine çarpıyomuş gibi tepki veriyor. topun yerde sekişi çok az ve hemen duruyor ama bunu yapmalarının sebebi ise topun daha fazla oyunda kalmasını sğlamak tabi... oyuncuların yapmış olduğu bireysel hareketler çok güzel ve estetik fakat normal oynanış özellikle'de pas ve topa vuruşlar iyi değil, kafa vuruşlarına az da olsa estetik getirmişler fakat yine yetersiz...ben oyunu pcde oynuyorum... oyunu her kontrolde oynadım... mause kontrolü hoş olmuş ama alışmak lazım...ayrıca bireysel hareketlerin çoğunu mause ile yapabiliyorsunuz ama klavyede yapamıyorsunuz çünkü çok zor... ben klavye ile en fazla 7-8 hareket apabilrken mause kontrolünde 20 den fazla bireysel hareket yapabildim... ara paslar hiç iyi değil..bunun nedenini de çözdüm... ben oyunu orjinal aldım ve kitapçığından tuş kombinasyonlarına baktım... kitapçıkda sadece gamepad ve mause kontrolleri yazıyor... bu da şu demek oluyor ki; adamlar oyunu yaparken klavye kontrollerini geri planda bırakmışlar... son olarak söylemek istediğim şudur: fifa09 tam anlamıyla (iyi bir gamepad ile tüm varyasyonları kullanarak(bireysel hareket gibi)) oynandığında zevk veren ve gerçekçi bir oyun...fakat hala ea'nin eksikleri çok)

* baştan fifa 09 iğrenç gelmişti ama grafik ayarlarını iyi bir şekilde ayarladıktan sonra çok hoşuma gitti. İlk olarak çimler harika olmş, seyirciler birazdaha iyileştirilmiş ama pes seviyesinden hala uzak. Oynanabilirlik birazdaha iyi. Oyunun ızlandırılması çok hoşuma gitti. Artık oyuncular daha hızlı ve daha mantıklı hareketler yapıyolar (hala mükkemmel değil ama). Oyuncu faceleri çok iyi olmasada saçlar gerçekten mütiş. EA Sports bu sene çimler ve saçlarla çok uğraşmış. Formalarda fifa 08 e göre daha iyi. En beğendiğim yönü ise oyuna çok ayrı zevk katan yeni eklenen hareketler.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bence hiç birinizin dediği doğru değil.ben yıllarca fifa da oynadım pesde oynadım.fifa gerçekçi bir oyun yani gerçek hayattaki futbolu yansıtıyo.pes ise çocuk avutma oyunu.pesteki tüm oyuncular mükemmel oynuyo.örneğin kezman henryle aynı hızda aynı çalımlarda oynuyor ve benim buna verdiğim isim çocuk avutmaktır.bebeler fifayı sevmezler neden derseniz karşısında messi olur.oda fenerbahçelidir messi onu ekip ekip geçer ve bebelerin canı sıkılır.peste öğle değil peste milanın oyunuyla fenerbahçenin oyunu birdir.ve çocuk hangi takımı akırsa alsın milanla veya chelseayle aynı güçte olur ve çocuk ustalığını konuşturmasına gerek bile kalmadan o takımı yener.işte alsanıza fifa ve pesin arasındaki fark.....................................................................................................

Adsız dedi ki...

bencede
özellikle fifa 09 da düşük düzeydeki oyunculara çok pres yaptırırsanız bi süre sonra koşamaz oluyorlar ama bi ronalda çok ii koşuyo ve çalım yapabilio
yani sadece oyun diil dayanıklılık da deişi bu bence çok önmli

Adsız dedi ki...

bide fifa basit diyolardı pes kolay diyolardı tam tersi olması gerekir pes grafikleri mide bulandırıcı bende ikiside var hep fifa oynuyorum pese verilen paraya yazık

Adsız dedi ki...

bencede senelrdir fifa oynuyorum.Fifa bana göre pesten daha iyi ben pesi oynayamıyorum zor bir oyun ayrıca takımların ve oyuncuların lisanasının olmaması ben deli ediyorrr.YAŞASIN FİFA

http://fifa09oyna.blogspot.com

http://fifa09oyna.blogspot.com
FIFA09 Logo